All the battles I lost..



Helt fantastiskt fint..

Gadda mig igen!

Nu har jag verkligen bestämt mig! Jag har som inte kommit på var jag vill ha min gadding nr 2.. Har funderat på foten osv, men aldrig riktigt tyckt att det varit perfekt. Tills idag. Det kan inte bli mer perfekt än bakom örat! Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Jag blir alldeles ivrig och glad när jag bara tänker på det, vilket är ett bra tecken för det var så jag kände när jag kom på var (och vad såklart) jag ville göra min första tatuering! Nu är ju bara frågan.. var i Malmö ska jag gå? Om ingen vet ngt ställe att rekommendera så får jag väl helt enkelt ta mig en liten tur på fredag till olika ställen och skapa mig en egen uppfattning.

Vet dock inte exakt vad jag vill göra bakom örat.. men har mina planer! Dessa två bilder är ju bra exempel på tatueringar bakom örat;





Min första gadding:) Ganska mycket smärta ändå..



En ganska duktig tjej!

YES that's me! Gått i skola sedan 9 och pluggat efter skolan från ca halv 12 till halv 6. Tänkte käka lite nu och sedan posta mamis paket. Har nämligen köpt ett bra paketerbjudande med smink från I.d bare minerals till henne för dryga 1000-lappen. Blev ett paket till mig med!:) Jag köper bara produkter hela tiden.. smink, hårprodukter, Clinique- och Excuvianceprodukter är bara förnamnet.. När ska jag lära mig att jag är en student? Senare kanske:)

Lyssna på låten nedan..

Rock City - I Got You



Peppad till max!

Snackade just med Eve i telefonen. Saknar henne faktiskt! Hon har iaf gjort mig motiverad igen så nu jäklar!!! Kan inte berätta vad det gäller, kanske sen;) Nu ska jag iaf snart ta en rast i pluggandet och gå på en kvällsprommis. Jag och min musik.. tänk vad roligt det hade varit om jag bodde i Lund. Då kunde man tränat och gått på prommisar med alla där. Meen ska inte klaga. Malmö duger fint!

Föressten, kolla vad håret blivit ljust! Det var ju iofs en intensivtoning, men hade hellre haft sådär mörkt som det var tidigare. Var verkligen snyggt, men har man alltid varit blond så kändes det säkrare med toning eftersom jag lättare kan gå tillbaka om jag skulle ångra mig. Kommer få ha den här avslagna hårfärgen (+ att det kommer gå ut ännu mer!!) tills i Juni när jag kommer hem. Hem hem hem..




To see you once again..

saknar dig! jätte jätte mkt.




Förlåt honey!

Jag är sämst, för jag missade en av mina käraste barndomsvänners 20 års dag!!! Underbara Linn, grattis grattis grattis!:) Hoppas den var fantastisk! Linn som för övrigt ska flytta till egen lägenhet nu, roligt!! Lycka till!


Elin, jag och Linn på min avskedsfest!


24 timmar på ett flaaak!

Haha jag skojar inte jag går fortfarande runt och nynnar på våran studentlåt.. Jag och Ida snackade massa minnen igår från studenten. Hon blev också alldeles glad när hon började tänka på den dagen!:) Ida gick ju i min klass under gymnasiet så det är riktigt roligt att prata sånt med na! Pratade m Tilda igår också från våran gymnasieklass, skönt att höra att hon har det gött i Sthlm! Det är så konstigt att alla bara sprider ut sig i landet. Karin ska ju flytta till Sthlm direkt efter studenten också. Fast nog fan äre ingen som flyttar till Malmö;) Nooope det är jag riktigt ensam om än så länge! Blir iaf att besöka henne i sommar! Sthlm är ju på kartan väldigt långt bort, men det kan vara riktigt billig och tar bara 4,5 timme m tåg! Jag lyckades få en morgon tågresa till Sthlm den 10 juni för 97 kr. Billigt va! Sedan flyg hem (hem=Umeå) på kvällen för bara 350 kr. Så hela kalaset för 450. Gött!

Idag blire plugg hela dagen på Malmös stadsbibliotek. Idag, imorn och tisdag blire bara plugg kan jag lova. Ondag repetition sedan tenta tordsdag. Tråkigt m tenta på valborg, men vi det är ganska lungt för den slutar vid 12 tror jag, så vi åker direkt till parken efteråt och super skallen av oss. Valborg är ju tydligen riktigt seriöst i Lund. Ännu en studentgrej såklart. Alla studenter sitter i stadsparken. Antar att det kommer vara galen stämning och sjukt mycket folk. Fortsätter vädret vara såhär bra så kommer det bli en perfekt dag!




Är det inte helt underbart att vara student!

Pratade nyss med min underbara Karin.. tänk att hon snart tar studenten!! Är så glad för alla som tar studenten 2009! För jag, liksom så många andra, vet vilken underbar dag det var. Vissa tycker inte att den är så märkvärdig, men för mig var det den bästa dagen hittils i mitt liv. Jag lovar och svär att det är det. Den kommer absolut inte vara det hela livet, men hittils är den lätt det. Det finns inget som sedan den dagen har överstigit den sjuka glädjen man hade inom sig. Jag ville bara skrika och le hela dagen!  Det var så härligt att vara omringad av folk som man verkligen gillar och att alla bara glädjes åt varandra. Vi hade klarat det, fyfan vad vi hade klarat det:) 

Ett av mina bästa minnen var att stå på flaket som kördes omkring inne i stan! Alla var som tokiga. Musik och skrik överallt. Det häftiga var att det hade varit dåligt väder i flera dagar, men när vi sprang ut från skolan och skulle hoppa på flaket så öppnade sig himlen och det blev sol.

Grattis alla studenter 09, ni väntar er en fantastiskt dag!

Själv var man student 08 och detta var våran studentlåt! Ryser bara jag hör den! "-ÄVEN OM DET REGNAR OCH ÄR STORM - ÄR ENDÅ KÄNSLAN AV ATT VARA FRI HELT ENOOORM!!"









Konstig känsla!

Att vara omkringad av Umeåbor.. Visste ju att Ida skulle komma hit till Malmö, men igår träffade jag randomly två andra Umeåbor i Lund när jag skulle ta tåget till Malmö. Är världens liten lr? Känns så konstigt att träffa folk hemifrån här nere.. Sedan mötte vi upp Ida på stationen och jag kan bara säga att jag längtar fan hem lite:) Meeeen Malmö är fortfarande en mycket härligare stad och jag trivs som fan här! Ida verkar älska staden hittils hon med;) Idag ska det iaf bli varmt och skönt! Som vanligt då iofs!:)  Jag sitter faktiskt på balkongen nu med bara en lång herrskjorta. Fryser inte det minsta. Knallblå himmel. Underbart! Dock kollade jag på Smhi och såg att Sthlm ska få det ännu varmare. Inte bra!

Ska möta upp Ida för en lunch på någon uteservering snart! Sedan blire att visa upp Malmö för henne! Här är iaf lite bilder från denna vecka och förra veckan..


T.I feat Justin Timberlake - Dead and gone




Efter förra veckans tenta..






Uteservering förra helgen m Sofie..




Thaifood igår m Ebba och Sofie efter skolan!




Idag äre ingen vanlig dag..

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Matildas födelsedag, hurra hurra hurraaaa!!!!! Okej för att vara exakt så äre ca 30 min kvar.. men jag vill vara den första att gratulera henne:)
Min allraste bästa vän!

Vad har jag gjort idag? Pluggat såklart.. åkte iväg till Lund som vanligt! Färgade min kära vän Ebbas hår och efter det blev de thaimat och en massa plugg. Senare dök min andra kära vän Sofie upp + hennes syster! Då blev det kanske lite väl mkt skratt och mindre engagemang när det gäller pluggandet, haha:)

Till helgen ska vädret bli ännu galnare i Malmö. Dvs.. strålande sol och knallblå himmel.. riktigt varmt!:)  Saknar inte Umeås väder de minsta!



Man slutar tydligen aldrig förvånas..

Helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men skit samma!:) Håller på att tvätta nu och tänkte faktiskt både städa, handla, sola och plugga senare.. Blir en sån där "riktigt" rolig dag!:) Föressten! Tack för igår Sofie! En skön och spännande dag.. tur att vädret var helt fantastiskt här i söder!

Pratade med mami igår om en grej.. och jag håller med henne. Varför är du ens inne på min blogg om du ska bete dig som du gör mot mig? Du har visat en sida på sistonne som jag inte ens trodde att du hade! Vi är tydligen alldeles för olika, men det är så konstgt att det har blivit såhär för vi två gick så himla bra ihop förut. Så lika. Samma humor. Samma tänk om saker och ting. Man kunde prata med dig om allt! Det var dig jag ville ringa om det var ngt, och du fick alltid mig att känna mig bättte. Jag har faktiskt ingen aning om varför det har blivit sådär. Jag älskade dig verkligen som min vän, men det funkar inte när vi inte kan lyssna på varandra. Åå jag skyller inte bara på dig, men du gör dina val. Vissa val som jag kanske tycker inte är så bra.. men jag har faktiskt försökt hålla tyst och låta dig göra precis som du vill. Jag vill inte lägga mig i, och jag är alltid glad för din skull. MEN det finns en gräns, och den gränsen är när det går ut över vår vänskap. Då fungerar det inte längre i mina ögon. Det är så sjukt. Så sjukt att jag trodde att vi skulle vara vänner för hela livet. Men man slutar tydligen aldrig förvånas..


Pitbull - Room Service

MET AT THE HOTEL ROOOM!!


Tentaångest..

YES! Det är varför jag inte uppdaterar så mycket. Tenta imorgon och jag skulle ha pluggat mer. Stuuupid girl. Aja. Denna helg kommer bli minst sagt intressant:) Nu ska jag fortsätta plugga.. men ni kan få lyssna på det norska bidraget till årets Eurovision Song Contest. En stilig kille som sjunger bra + som kan spela på ett instrument. Ganska charmigt faktiskt! Eller snarare väldigt! Nåväl, önska mig lycka till imorn!




Alexander Rybak - Fairytale

Ligger i sängen..

.. med min Laptop! Avbokade nyss ett bodypump pass som ska börja om 6 timmar. Dålig planering + att jag är lite för slö. Fast jag tänkte ändå gå på en morgonprommis och sitta på biblioteket kl 10 imorn. Nu jäklar måste jag få ngt gjort! Jag är btw sugen på ett bad.. här finns bara dusch. Jag är ju van vid jacuzzi om jag får vara ärlig. Nåväl. Tur man kmr hem i sommar:)



Mysig kväll med Sofie!

Nu ska jag sova. Är sjuuukt trött.. Ikväll bjöd jag iaf Sofie på käk hemma i lägenheten i Malmö, och därefter satt vi bara (förutom allt skitsnack) och pluggade. Jag måste bara säga att Sofie och Ebba verkligen är mina solstrålar här nere:)

Föressten. Hör inte av dig om du bara vill dryga dig. Du känner mig så väl att du vet att jag inte uppskattar det någonstanns. Bäst om nog om du slutar höra av dig bara.

The Fray

På våran lilla roadtrip i helgen så spelades The Frays nya skiva om och om igen.. Det är musik som jag vanligtvis inte lyssnar på, men jag måste säga att jag fastnade för den ordentligt.. musiken får en att känna sig fri på något sätt! Här kommer några som jag verkligen gillar..

The Fray - Enough for now




The Fray - Where The Story Ends



Nää vet ni vad!

Sommarbrun och blond.. sedan ska håret också vara lite "strandigt"..
Inget slår det:)




En riktig härlig dag i söder!

Igår ville grabbarna att jag skulle följa med på en liten roadtrip till helsingborgs- trakterna.. så vi drog väl iväg där vid 12 snåret och kom hem sent på kvällen. Jag har testat saker jag aldrig gjort förut. Haha. Att Kaita.. Först trodde jag killarna skämtade när de ville stanna på en äng på vägen dit för att enligt mig "flyga drake", men jag lovar att det var sjukt kul! Först var jag ärligt lite orolig när jag själv skulle testa för det såg fan ut som att den där draken drog rejalt där uppe i luften.. så till en början bangade jag! Tills dem övertalade mig! Och det var allt annat än tråkigt. Det roligaste var att loopa den, även fast det tog ett tag innan jag fick koll på det hela. Haha det var så sjukt kul när Micke hettsade mig att loopa den: VÄNSTER NU SUSANNE!!! HÖÖGER!!! TVÅ LOOOOPAR KOM IGEN NU ÄR DET VIND! Hahaha garvade som fan. Den flög dock ett X antal gånger ned i backen innan jag fick till det någorlunda!:) Fatta dem som är duktiga på att Kaita.. och som kaitesurfar! Måste vara en riktig kick! Dock har de ju mkt större "drakar"! En sådan drake som jag definitivt inte skulle kunna tämja. Haha!

Sen fortsatte vi vår trip till Arild som byn tydligen hette. Det var sjuuukt mysigt där. Värsta sommarstället precis vid havet:) Käkade gött fika för att sedan gå till Nimis. Vet inte hur jag ska förklara den. Det är iaf en konstnär som byggde denna träliknande labyrint för länge sedan. DOCK gick vi fel så hela promenaden och allt klättrande i Nimis tog över 3 timmar. Shit jag lovar att jag är öm i kroppen idag.. men det var fan värt det!:) Vi antog att man kunde klättra överallt, fast egentligen tror jag inte att man skulle det. Träet kändes inte speciellt säkert på vissa ställen, men killarna skulle såklart hettsa en att klättra högre och högre upp. På vissa ställen kändes det inte ens som att det var gjort för att klättra upp. Sjukt cool grej iaf! Efter den långa prommisen så kom vi äntligen hem till en suveränt god påskmiddag hos Mickes släkt! Vädret var med oss hela dagen också, så blev en riktigt härlig dag i söder!




Fredrik kaitar!



Jag testar kaita.. Sjukt liten, hahah!



Micke var den som fick lära oss!




Mysigt va!



En gång i Nimis!







Ganska mäktigt att en man har byggt allt detta!
Man kan kort sagt gå i massa gångar och klättra upp i tornen!

Ford Focus i all ära!

Förutom alla nära och kära där hemma så saknar jag såklart min pärla! Ska bli så grymt att komma hem i sommar, bränna några riktigt bra skivor och bara glida runt:) Loove love love..


Underbara säng..

Åhh jag ska alldeles strax sova.. följer inte riktigt min och pappas överenskommelse om att jag helst ska ligga i sängen 23.00, men nu äre ju faktiskt lov! Även om jag ska sitta och plugga hela dagarna till nästa fredag.. Tenta ni vet!

Jag har iaf fått min gamla mobil såld nu! 1500 kr extra i plånboken nu under påsk skadade inte! Iofs finns det typ ingenting att göra eftersom nästan alla klasskamrater åker hem till sina familjer. Några få stannar kvar, så jag har lite planer med dem:) Södra sverige ska ju ha toppenväder i helgen så det kan bli mysigt! Hoppas alla får en fin påsk iaf!

Jag tänkte lägga in lite gamla fina minnen framöver här på bloggen. Har ju tråkigt nog inga old school bilder i min nya laptop, men nu när jag sålde min gamla mobil så sparade jag alla bilder från den på datorn. Det var så sjukt roligt att kolla igenom dem.. här kommer några:

Fest i somras hos Linn!






Jag fick hemleverans med blommor av en hemlig beundrare på alla hjärtans dag förra året;) Haha..



Eminem kommer alltid vara grym!

Det här är MIN musiksmak så det bara skriker om det!:)

eminem ft. dr dre & 50 cent - crack a bottle



Clay Aiken

Jag ska erkänna.. nästan varje gång jag känner mig nere så slår jag bara på Clay Aiken. Jag gillar speciellt när han sjunger Bridge over troubled water (har tjatat om denna låt med honom i min förra blogg för några år sedan med).. Jag älskar  iaf att han såg ut som allt annat än en idol när han gick på audition för american idol, och att han tillslut blev värsta hetingen. Det var så konstigt att höra en sådan fantastiskt röst komma från någon.. som såg ut som han gjorde! Haha! Men hans utseendet förändrades iaf radikalt under hans tid i american idol. Underbara Clay.. Han är min jävla bridge over troubled water!:)




Gårdagen: grymt skoj!!!






Födelsedagsbarnet i mitten!

Så fantastiskt!

Vi ska tydligen ha grymt vädet hela helgen.. ikväll är det som sagt fest för hela slanten och det är svårt att koncentrera sig på att plugga då. Haha! Har iaf pluggat in alla kranialnerver nu, och tänkte försöka hinna plugga in alla sympatiska och parasympatiska påslag efter att jag kommit hem från stan. Visserligen är de ganska logiska, men man behöver nog kolla igenom dem ändå. Har iaf några små ärenden att utföra på stan och tänkte också sola lite innan ikväll.. Ursch stressigt att leva livet efter ett schema måste jag säga. Btw! Tack för igår mina kära! Sjukt mysigt att sitta på uteserveringen! Tror det var länge sedan öl smakade så jäkla bra.. :)

UNDERBARA MALMÖ!

Vädret har både igår och idag varit helt fantastiskt. Tror det måste varit närmare 20 grader i solen.. Man kunde springa runt i linne om man hade velat. Eller varför inte sola med bara BH utanför skolan? Haha:) Helt underbart.. Tänkte duscha och göra iordning mig på en stund, för ikväll blire att sitta på nån uteservering i Lund! En kall öl..

Imorgon blire plugg hela långa dagen, men på kvällen väntar en fest som nog kommer bli galen. Gaah detta blir nog en riktigt bra helg!  Bilderna är tagna igår och idag. Vi har bara latat oss efter skolan, smaskat på glass och snackat en massa skit! Fortfarande... grymma klasskamrater man har!







 


Kanske en av sommarens låtar..

Skriver mer senare idag! Måste springa till bussen nu!




RSS 2.0