Saknar mitt riktiga hem ännu mer nu..

I början då jag hade flyttat hit kände jag ingen saknad alls. Inte på ett bra tag. Inte förens nyligen. Pratade med mamma igår i telefonen och kände att jag bara ville gråta. Som en liten unge!! Jag saknar henne. Jag saknar Matilda. Jag saknar ganska mycket hemifrån, men missförstå mig inte: skulle aldrig byte bort det jag har påbörjat här nere i söder! Sedan saknar jag faktiskt min bil. Haha så sjukt, men jag saknar att driva omkring med min pärla.

Klantigt Susanne..

Försov mig idag! Vaknade tjugo i 9 och började kl 9. I vanligafall kanske man kunde ha rappat sig och kommit lite försent, men det går icket om man bor i Malmö och pluggar i Lund. Aja ingen större fara; kan kopiera det som togs upp på torsdag (lediga imorn)! Antar att jag försov mig eftersom jag kom isäng sent, så nu tänker jag straffa mig själv med att gå isäng kl 22.00 ikväll. Jobbar på min självdiciplin!;) Sedan har jag töntigt nog lovar papi att lägga mig senast 23 under vardagarna (pappas lilla flicka u know) hahah. Men det är seriöst en bra tid. Har haft så mkt sömnproblem i höstas/vintras så lovar er att det är viktigt för mig att komma isäng i tid.

Nu tänkte jag bara käka frulle för att sedan sätta mig på statsbiblioteket hela dagen. Hoppas få mycket gjort! Tänkte gå dit i detta underbara väder. Vet inte riktigt vägen, men det kanske tar 30 min så det blir en härlig start på dagen. Knallblå himmel ute och solen bara steker. Känns som det kommer vara varmt, men Malmövädret har lurat mig förut.. Blir statsbiblioteket eftersom ingen/inget kan störa mig där.. Som sagt. Måste hålla koll på självdiciplinen! Ååå btw.. hämtar min nya w715i efter plugget!



SKÖN LÅT!

Brandi - right here (departed)



Var fixar man en tattoo i Malmö?

Funderar starkt på en till! Lovade dock mami att inte göra fler, men en liten kan ju inte skada?:) Ska försöka höra mig för vilka ställen som håller måttet! Älskar fortfarande min första, och tur är väl det!



LEDIG IMORN!

.. dock har det iofs ingen betydelse då man förmodligen kommer får lov att plugga varje dag nu fram tills den 17:onde April! Lördagen blev föressten sjukt lyckad. Shit vad jag diggar dessa brudar, de förgyller min vardag! Imorgon tänkte jag träna, plugga och fixa nya abonnemanget. Intressant? Inte speciellt, är för trött för att blogga. Bjuder på skön musik imorn så håll utkik! Puss och godnatt

Längtar så sjukt mkt till sommaren..

Blir seriöst avundsjuk på mig själv när jag ser dessa bilder. Jag vill vara brun nu med, men jag får helt enkelt vänta till i sommar för den riktigt bruna brännan!:)

I somras hos Lina..






Ett kvällsdopp från i somras..






You can't hurry love

Texten till den här låten är så sann.. sedan diggar jag Phil Collins. Han och Bryan Adams har alltid lyckats så bra med låtar till olika teknade filmer. NU ska jag iväg och sola. Har ringt brudarna och det blir middag hos mig och sedan ska vi iväg å sätta oss på en uteservering. Blir riktigt mysigt!




Skating Championship 2009

Vid den här tiden förra året satt jag som klistrad hemma framför tv:n och följde skating championship 2008! Jag vet inte vad det är, men konståkning fascinerar mig så oerhört mycket. Om jag skulle få spola tillbaka tiden så skulle jag helt klart börjat med det när jag var liten! Hästhoppningen har varit min absolut största passion, men konståkningen verkar helt fantastisk. Oerhört svårt dock. Iaf så minns jag hur glad jag blev när Jeffrey Buttle från Canada vann förra året. Vissa tjejer älskar rugbymän, jag älskar konståkningsmän. Såå läckra:)

Jeffrey var helt fenomenal förra året så jag vart seriöst chockad när jag inte hittade honom på årets resultatslista. Nån dude från USA hade vunnit och Brian Joubert som kom 2:a förra året (etta året före det) hade "bara" fått en brons medalj iår. Vad händer? VAR ÄR JEFFREY?? Jag snabbar mig in på hans hemsida och jag läser (till min stora besvikelse) att han är.. "retired". Kan inte fatta det. Orka lägga ned och göra mig besviken. Nåväl.. Brian Joubert är iaf kvar i leken. Han är inte så ful han heller:) Dock inte som Jeffrey.. Förlåt men jag blir alltid olyckligt kär efter konståkningstävlingar.. Dessa män har bara en sån sjuk kontroll över vad dem gör, och för att inte tala om utstrålning.. det är ngn kombination med det tror jag, haha! Sök efter dem på youtube så får ni se!

Jeffrey Buttle




Brian Joubert



040

Jag trivs bra här:) Ikväll blire bara en lugn kväll med mig själv. Fick erbjudandet att hänga med på gokart, men fegheten och slappheten i mig dök plötsligt fram haha! Kanske går till Möllevångstorget sen för en öl lr två på uteserveringen! Imorgonkväll blire iaf Ebba och Sofie! Vet inte riktigt vad som händer, men jag diggar verkligen dem två så det kan knappast bli tråkigt vad vi än gör:) Klickar så bra med dem bara! Och med resten av min underbara klass också för den delen. Kram på er!

Le tired

Nu ska jag äntligen sova!:) Fredag imorgon, vilket bara skriker HELG! Dock blire å plugga sönder om jag inte vill få underkänt på kommande tentan.. men kvällarna ser iaf lovande ut! Obduktionsfilm imorn på skolan, skoj? Puss!




Saknar er där hemma!


Ligger fortfarande i sängen!

Vilken slappis man är:) Fast jag klev iofs upp lite tidigare och lagade frukost. Blev en enkel omelett + lite paprika å annat smaskens! Nu tänkte jag hoppa upp ur sängen och ta en powerwalk med min ipod. Efter det blire plugg hela dagen. Möjligtvis att jag drar förbi Tre och fixar nya abonnemanget. Har ju tänkt byta till dem eftersom Telia Max 25 blir på tok för dyrt här nere. Tänkte köra på fast pris (599/månad) och på det får jag den nyaste Sony Ericsson telefonen. Bunden i 18 månader och ringer å smsar helt gratis. Kändes som en bra deal då jag sprungit runt på Telenor, Tre, Telia och The PhoneHouse för att skapa mig en uppfattning om vad som passar mig bäst! Säljer nu min kära Sony Ericsson W960i för 1499 (ev lite lägre pris). Inköpt för 14 månader sedan för 5500 kr. Den har varit jättebra, men jag är så sjukt less på touchscreen så det är nog största anledningen till varför jag vill byta. Nog pratat om telefoner. Nuu blire en powerwalk!

So true..

The most important relationship you have in your life, is the relationship you have with yourself.Because no mather what happends -you will allways be with yourself..

I'm not gonna write you a love song

Nu har jag kedjerökt tillräckligt länge på balkongen. Anledningen till det är eftersom jag behövde mig en riktig funderare. Rensa huvudet lite. Ett samtal senare känns det iaf lite bättre. Nu blire sängen..

Tack föressten för alla fina komplimanger ang. min nya hårfärg! Söta ni alla är!




Alltid älskat den här versionen av "With you"..



Donnie Klang  - With You (Chris Brown Cover)

Min älskade mamma

Min mamma har ju skaffat Facebook, ganska cute tycker jag. Anledningen är säkert för att hon vill kunna snoka lite i mitt liv;) Iaf så såg jag att hon hade en konversation med min bästa kompis Matilda (kanske glömt nämna Matilda förut -dåligt av mig för hon är nämligen min bästa!) där Matilda hade frågat om hon saknade mig. Mamma svarade då såhär: "Det är skönt hemma utan barn, men nog saknar man dom. Det är livets gång man har bara dom till låns. Det viktigaste att dom är lyckliga och har det bra." Jag höll på att börja gråta och kände verkligen hur mkt jag saknar min Mami... pappa för den delen med! Här kommer en bild på min älskade Mamma! Tror faktiskt jag blivit mer lik henne nu när jag färgade håret mörk:)

Synd att Mami kisar så mkt med ögonen, men vi har iaf samma bajsbruna färg på dem:) Samma näsa och mun/tänder också. Folk kan aldrig sluta tjata om det, haha! Älskar henne iaf massor!



Vilken lam dag!

Har tvättat sedan 12, men nu ska jag bara hämta det sista! Sedan blire typ plugg å tv.. har ont i magen som fan idag. Whats up with that?!?!?! Kände för cigg imorse och gick därför till ICA just nedanför mig. Dock kom jag hem med fil och mörk choklad. Ciggen glömde jag såklart. Suck. Kände bäst så iofs.





Mysig låt..

.. och lite fina minnen på det!:)


Resultatet av värmespolarna

Tycks?:) Färgen är inte riktigt sådär mörk. Det är kameran som luras lite!





Fräscht

Nyduschad, skrubbad, "lotionerad", ansiktsmask + värmespolar.



























Frisörbesök hos Bobby

Hemma från Sthlm igen.. Min säng ser alldeles fantastiskt skön ut just nu och funderar starkt på att krypa ned i den en stund. Det var ett rent helvette att åka buss till å från, men jag visste iofs innerst inne vad jag gav mig in på. Visste hur mycket pengar det skulle gå åt i Sthlm så jag tog ett billigare resealternativ. Nåväl. Håret blev väldigt mörk. Känner mig nöjd, men samtidigt inte. Alla vill att jag ska vara mörk, men mitt hjärta skriker egentligen BLOOOND! Jag har aldrig kännt mig så snygg som när jag var blond, men nu ger vi denna intensivtoning en chans och när jag kommer tillbaka till Umeå i Juni så har jag nog bestämt mig om jag vill fortsätta vara mörk eller gå mot det ljusa igen. Försöker intala mig själv att detta inte är ett ilandsproblem, men vet ni vad, håret är absolut det viktigaste för mig så känns det inte bra.. känns det åt helvette. Haha! Jag är och kommer nog alltid vara galet kär i mitt hår!:)

Behöll längden, klippte ur och upp det lite! Jag kände absolut inte för att klippa håret kortare! Håller med Bobby: Långt hår ÄR kvinnligt! Jag köpte också ett par grymma klackeskor från Topshop, en sommarfin cardigan, en ljus jeansjacka + värmespolar från Bobbys hairstudio. Tror det kommer bli grymt snyggt när jag lärt sig hur man ska arbeta med spolarna, tänkte faktiskt börja leka med den redan idag!:) Blev också några hårprodukter -såklart!

Bilder får ni senare! Puss!


Balen 2008

En helt underbar dag..
Lägger ut bilder från studenten inom kort!



















En fantastisk låt

Shit jag vet jag är kass på att komma iväg, ska dra alldeles strax! Tankade hem lite Bryan Adams låtar här om dagen.. brings back old memories! Låten "Here I am" från tecknade filmen "Spirit" har nog alltid varit en av mina favoriter. Filmen är för det andra väldigt fin också. Det översta klippet är från själva filmen och det andra klippet är från någon privat dude. Förlåt men jag känner mig helt sentimental just nu, haha, men när jag kollar på det nedersta klippet känner jag verkligen min kärlek till hästarna. Kommer aldrig sluta med dem för dem är helt underbara varelser. Sedan längtar jag lite tills jag ska köpa mig en ny stjärna. Visserligen ingen som kommer kunna ersätta min förra, men en storhäst blir en helt annan sak också. Det är ingen hobby att hålla på med hästar, det är en livsstil!:)

 


En grym dokumentär

Sitter i soffan och har nyss sett en grymt bra dokumentär "Ut i krig - tusen mil hemifrån".  Jag tror det var avsnitt 6 idag och sista avsnittet är på fredag. Det handlar om soldater som tvingas åka till Irak. Man får följa dem där borta i allt elände och deras anhöriga hemifrån. Jag lovar att jag gråter under varje avsnitt, men det är bara så hemskt att se hur jobbigt det är för dem alla när soldaterna kommer hem till deras anhöriga på permisson. Man har så mycket att vara tacksam för när man ser hur de har det. Tänk er att veta att din son, make eller whatever kan dö när som helst. Hade jag inte redan innan en dålig inställning till Bush så kan jag lova att jag har det nu efter att man fått lyssna på allt från soldaternas sida. Känns underbart att den mannen inte har makten längre!

Aja nog om det. Var på ett Bodypump pass igår och idag har jag en sån där härlig träningsvärk öööverallt!:) Tänkte kila iväg till SATS om en stund igen  för att sedan komma hem till lite plugg. Roligare än så blir det inte idag. Eller Sofie hängde faktiskt med hem till mig efter skolan. Mycket skitsnack och en god thaiwook på det satt inte helt fel.



All i know is that it feels like forever..

Nu på fredag ska jag äntligen till Sthlm! Kommer bli helt underbart att träffa Daniel.. vill bara ge honom en stor kram! Blir att tillbringa dagen med honom, kanske någon mysig middag lr så? Fast skulle inte förvåna mig om vi satte oss på typ donken. Haha näfyfan så skare inte bli! Mitt på dagen ska jag också klippa å färga håret hos Bobby! Ska bli riktigt intressant att se vad han vill göra med mitt hår! Längden ska jag behålla, men färgen är helt upp till honom. Tänkte klippa upp det också lite mer, blir nog skit bra! Eller det måste det bli med tanke på hur mkt resan å allt kostar mig, haha! Ska köpa värmespolar hos honom också:)

Idag blir det bara plugg. Kanske ett besök av D ikväll, men annars kan jag inte se vad jag ska göra mer än att plugga. Kommande tentan är sjukt svår. Får ont i magen bara jag tänker på den, huvva. Imorgon är det en ny vecka, med nya tag.


Stone Sour - Through glass


Lördag!

Känns riktigt bra med helg, dock har jag tackat nej till alla festligheter för jag tänkte baaara ta det lugnt i helgen!:) Ikväll kommer Ebba hit och det blir nog hyrfilm och massa gott! Tänkte gå och köpa lite glass snart och överraska henne med en riktigt god fruktsallad!

Tänkte bara upplysa om hur duktig jag är! Har nämligen kommit igång med träningen nu (verkligen på tiden då jag inte tränat sedan jag flyttade hit) och det känns så jäkla bra! SATS passar mig fint  och jag hoppas verkligen att jag kommer hinna träna 5 ggr/vecka som jag vanligtvis brukar! Blir så taggad på sommaren och utomlandsresan när jag tränar:) Man mår allmänt gott bara.

Blev bjuden på Sushi här om dagen -första gången jag åt det faktiskt! Nästan pinsamt, men det var ingen större hit så det är ju knappast så att jag missat något livsviktigt!



..och här har vi underbara Ebba!:)



..







































.. och jag!


När saknaden är för stor

Livet här nere är faktiskt underbart. Har inte känt mig så fri på länge, men ibland kan jag tydligen inte låta bli att göra mig själv ledsen. För någonting som gör mig oerhört ledsen är när jag tänker på min förra ponny. Jag blir såklart samtidigt glad när jag tänker på alla minnen vi har tillsammans, men jag påminns varje gång om att hon inte lever längre. Jag blir så arg också. Så arg varför inte jag fick behålla henne. Varför hon inte får leva. Min bästa vän. Jag lovar er att hon var min bästa vän. Hur kan då en häst vara ens bästa vän tänker såklart alla som inte förstår sig på oss hästmänniskor. Men jag kan bara svara att det är lätt. Det är lätt att älska någon som visar kärlek tillbaka, och som alltid finns där för en. För det gjorde hon.. min Zorina. Träffar man någon varje dag, som jag gjorde med henne, så är det svårt att inte låta ett starkt band växa mellan varandra. Man märkte så väl att hon blev glad när jag kom. Den där nyfikna blicken och det underbara gnägget. Hennes fantastiskt fina drag på huvudet. Hon var så nätt och fin. Hon var min drömponny. 

Zorina hade ett temprament som inte alltid var så lätt. Hon var ivrig, framåt och otroligt känslig. Min gamla tränare brukade säga att vi är som en spegelbild av varandra. Båda två var lika känsliga, vilket inte alltid gjorde oss till det bästa teamet, haha! Men jag kämpade, fy fan vad jag kämpade med denna ponny. Jag vet inte hur många gånger hoppträningar slutade i gråt? Men alla tårar och jobbiga stunder var värt det. För mitt jobb med henne gav resultat och vi klättrade oss från noll till hundra, som vissa av mina vänner sa. Vi lyckades till och med starta LA, och det var den dagen vi hade nått vårt mål. Jag är stolt över henne, och över mig själv för den delen med. Vi lyckades tillsammans. Vi var som handen i handsken. Det finns ingen ännu ingen känsla som har slått den känslan.

Jag är så oerhört tacksam över min pappa som alltid ställde upp så mycket, skjutsade på träningar och tävlingar, till och med köpte mig en egen hästtransport. Tacksam över all hjälp jag fått med henne av mina tränare och för allt stöd av mina lagkamrater. Mest tacksam är jag såklart över tiden med henne, för att hon lyste upp mina dagar och gjorde flera år utav mitt liv till möjligen en av de bästa i hela mitt liv.

Jag kan inte ens beskriva sorgen jag känner över att hon inte finns längre. Att jag aldrig kommer få uppleva den där härliga energin som hon hade igen. Inga mer pussar på den lena fina mulen. Jag vet att älska är ett starkt ord, men det gör jag. Jag älskar henne så otroligt mycket och jag vet att jag aldrig komma finna någon som henne igen. Tack för allt min fina, jag vet att du har det bra nu. Det betyder mycket för mig att veta det, men det är så himla jobbigt att bli lämnad kvar i all saknad.

+ 19/9-08 










Här är en länk till min gamla blogg, där jag skrev massor om henne:) Finns även filmer och bildspel!
KLICKA HÄR!

What ever happend to bro's before hoes?

Ja det kan man ju fråga sig..

Sry för dålig uppdatering, skriver mer imorn! Tills vidare bjuder jag på en sprillans ny låt från Flo-rida! Förlåt M, men din musiksmak är som alltid hur bra som helst. Förstår inte hur jag lyckas gilla allt du gillar. I'm a stalker:)

Flo-rida ft Wynter - Sugar



Vad hände med vädret Malmö?

Vi har haft jätte varmt och fint i några dagar, men idag är det riktigt kasst. Skulle beskriva det som grått. Allt ser grått ut. Till och med jag!! Det små duggar och blåser som fan. Tur det är 4 plusgrader iaf, annars hade vi "frusit" ihjäl!;) Igår fick vi btw träna på att ta blodprov, bilderna nedan är ju från då vi tränade injektioner. Dock har jag inga kort från igår, hade varit nice för det såg riktigt roligt ut. Tillgjort blod, vener osv.. Nåväl idag är det fredag, vilket betyder helg. Helger ser ut att bli lugn och ikväll blire att äta sushi på restaurang och därefter bio: Män som hatar kvinnor! Hört att den är riktigt bra??

Pratade just med underbara Karin i telefonen! Min kära umebo! Vi har alltid massa skvaller att byta med varandra varje gång vi talas vid! Visst är hon är läckerbit!




Blodprov nästa!








Känner ilskan inom mig just nu!

De som känner mig vet att jag inte blir lackar för minsta lilla, men nu är jag ruskigt less och känner bara för att få slänga liiite skit. Går inte in på detalj, men kan lova att det inte blir att vara med i Hallands Nation nästa termin. Suck..

Jag längtar till sommaren..

När jag ser dessa bilder blir jag alldeles varm:) De är ifrån slutet av juli i somras då vi hade grillkväll hemma hos mig! Så himla mysigt, det är verkligen sånna kvällar jag lever för.. Saknar mina underbara kompisar från Umeå faktiskt.. Dock måste jag meddela att jag nog inte kommer hem i Maj på min 20års dag. Men till sommaren kommer jag såklart!! Jag stannar iofs endast i Malmö om mina kompisar här nere har möjlighet att dela den dagen med mig;) Att fira min 20års dag själv kommer ju inte på frågan!













Är föressten ganska roligt att alla mina Umeå kompisar är sjukt ovana att se mig med mörkt hår eftersom jag färgade det just innan jag flyttade, medan mina kompisar här nere inte kan fatta att jag varit så blond. De ser seriöst inte att det är jag på vissa bilder, haha! Såå tänkte bara bekräfta: det är jag ovan!;)

Tentafesten



Fina Sofie och jag!



Ida och Jenny!



Anna och Karin!



EBBA SOFIE OCH JAG!!!!:)





Haha så sköna..









Micke me å Sofie!



Riktigt sliten

Veckans alla påfrestningar kommer ifatt en nu känner jag.. och även fast vi hade filmkväll i Lund ikväll så kändes det typ ansträngande. Hela kroppens känns bara så dank! Därför blir det en lång sovmorgon imorgon och senare under dagen tänkte jag träna på SATS! Blir hårdträning nu fram till sommaren, men det är inga ledsna miner för det för jag bokstavligen älskar att träna. Har tyvärr bara haft så mycket annat för mig sedan jag flyttade ned hit från Umeå, men nusåå!

Sängen väntar, å gårdagens bilderna får också vänta tills imorgon!


RSS 2.0