En minst sagt galen tentafest..

Tack för igår alla underbara människor från min klass! Tentafesten vart så himla lyckad och jag hade hur roligt som helst! Blev för ovanlighetens skull ingen nation, förfesten räckte gott å väl! Förlåt att jag tjatar, men vår klass är grym!!:)

Vid halv 12 idag stack jag och D för att käka frulle på Espresso House, dvs en riktigt bra start på dagen! Lägger föressten ut bilder från gårdagen lite senare, för nu ska jag gå till stan och sprätta lite pengar på smink osv. Puss!

Jedi Mind Tricks ft. Kool G Rap - Animal Rap




BrilliantSmile

I höstas blekte jag ju mina tänder med BrilliantSmile metoden, och resultatet blev hur bra som helst! Nu var jag sugen på en uppfrächning så jag beställde tid hos Kent Möller på Akademikliniken här i Malmö! För det första måste jag bara få säga vilken sjukt rolig kille han var! Kunde typ inte hålla mig för att skratta när han blekte tänderna på mig, och för er som har blekt tänderna med den metoden vet att man måste hålla ansiktet helt stilla. Så han klagade lite på mig;) Men det var ju knappast mitt fel, haha! Iallafall så vart resultatet superfint, men jag hade iofs väldigt vita tänder innan också, men nu är de lika vita som när jag blekte dem i höstas!:)



FÖRESSTEN!!! Vilken underbar dag det är idag! Gjorde bort min första tenta imorse, solen skiner ute och snart ska jag iväg på tentafest med min underbara klass! Hoppas er helg blir lika nice som min ska bli:) Bilderna är btw tagna från min sköna balkong!





Kunde inte låta bli att klicka hem dessa..

Klickade nyss hem dessa underbarlingar. Nu kanske vissa tänker att jag redan har sådanna, men sömmen på dem gick upp så nu blire nya! Iofs är vintern typ slut, speciellt såhär nere i södra Sverige, men jag bara måste ha nya. Det kommer trots allt en till vintern, tyvärr. Sedan är UGGs Australia förmodligen de skönaste och varmaste skorna jag haft på mina fossingar. Inte så billiga, men dem är värd varenda krona!



Tentaångest?

Shit jag börjar bli lite nervös.. var nyss och köpte lite godis som jag tänkte dränka min tentaångest med, haha! Tänkte visa lite bilder från våran tacksittning som vi hade nyligen. Det var en riktigt rolig kväll med "Röda mattan tema"!




Lisa, Alexandra och Sofie!



Fredrik, Sofie och Micke!



Ebba och Fredrik!



Micke sjunger "Carina Berg" låten, fast på sitt egna lilla vis;) Haha!



Sara och Böll!



Jon, jag och Aida!
 



 


Blivande sjuksköterskor!

Såhär kan en skoldag se ut för oss.. och jag lovar att vi har sjukt kul tsm, haha!:)



Sofie leker patient!




Alex matar Johan!




Sofie matar mig, haha!




Byte av lakan!




Alltid taggade på lite prekliniska övningar:)


Fältstudiedag

Idag hade jag fältstudiedag på Reumatologen i Lund. Kändes roligt att få testa på arbetslivet för en dag och träffa lite patienter! Är lite sega inlägg såhär i början, men i helgen kommer jag igång med bloggandet direkt från skånelandet!:) Tentafest på fredag känns föressten riktigt lovande!



Man hinner inte pusta ut särskilt länge..

Igår och idag har vi gjort bort en exemination och en redovisning, vilket känns väldigt härligt. Dock hinner man inte pusta ut särskilt länge eftersom det är tenta på fredag. Så ni förstår nog vad jag kommer sysselsätta mig med ikv, imorn och på torsdag.. tentaplugg!! Iofs får jag nice besök lite senare ikväll så jag ska inte klaga så mkt egentligen:)

Ni som har hängt med sedan tidigare vet att jag ä l s k a r hiphop så därför bjuder jag på några riktigt bra exempel här nedan..

The Game - Money




The Game - Dope Boys ft. Travis Barker




Ice Cube - Click, Clack - Get Back




Jedi Mind Tricks - Suicide





Jag och Linn på min avskedsfest!





Jag och Veronica..






Baby I dont wanna go to bed mad at you!

Vänta vänta! Innan jag återvänder till denna underbara söndag med tvättning och plugg så måste jag bjuda på två till sköna låtar.. Speciellt Ne-yos! Lyssna och njut!

Pussycat Dolls - I Hate This Part




Ne-yo - Mad




Ett helt nytt liv

.. det känns verkligen så! Det finns inte ord som kan beskriva hur lycklig jag känner mig just nu. Det har hänt så mycket och jag har massor att berätta! Har lärt känna underbara människor som jag klickar bra med och bor i en grym lägenhet i en en grymt bra del av Malmö: Möllan. Pluggar inte på Malmös Högskola (som jag egentligen skulle) eftersom jag bytte till Lunds Universitet. Jag han bara gå en dag på Malmös Högskola för sedan ringde de från Lund och sa att jag kommit in där på min reservplats. Förstår ni; JAG KOM IN I LUND!!! Jag blev så överlycklig och jag vet att jag gjorde rätt val i att byta. Lund var trots allt mitt förstaval och jag har alltid velat plugga i Lund, alternativt Uppsala.

Har haft fyra grymma veckor i Lund hittils med fest typ varje dag känns det som, haha! Kan lova att det stämmer att Lund är en perfekt studentstad, för det är den! Nollningen var riktigt roligt, vi hade en massa roliga aktiviteter! Med andra ord bara dummat oss med våra faddrar!:) Vi hade en grym sittning och vi nollor anordnade därför en tacksittning åt faddrarna som faktiskt blev minst lika bra, om inte bättre eftersom vi alla kände varandra mer väl då!

Jag har många bilder att lägga upp, men tänkte faktiskt vänta tills nästa helg med att börja blogga på riktig igen. Har nämligen en tenta nu på fredag som jag prioriterar lite före;) För er som inte hängt med så hade jag ju en blogg (den finner ni här) innan jag flyttade från Umeå (glömt säga -kommer därifrån). Dock har jag bokstavligen blivit påhoppad av alla eftersom de ville att jag skulle fortsätta.. och jag måste erkänna att jag har saknat det! Jag la ned min förra av olika anledningar, men nu känner jag bara för att dela med mig av mitt nystartade liv. Det här känns fantastiskt roligt och jag känner på mig att tre av mina bästa år i livet väntar här i södra delen i Sverige!

Ni får föressten ha lite överseende med bloggdesignen, fixar den senare!

Två sjuuukt bra låtar tills vidare..

Beyonce - Hello




Maino feat. T-Pain - All The Above





Två bilder från avskedsfesten.. fler kommer..




Jag och Petra




Jag och mina två bästa: Eve och Matilda!

Äventyret börjar här!

2009-01-18

Då var man påväg då. Till en helt ny stad som jag aldrig satt foten i tidigare. Malmö.. Har hört så mycket gott om Malmö. Har också hört mindre bra saker, men jag är helt klart säker på att sveriges 3:e största stad är bättre än Umeå på de flesta plan! Det här är nog en av de största äventyren jag kommer att uppleva, och jag tror helt klart att det är en av de bästa besluten jag kommer ha gjort i mitt liv.

Bara lämna allt, känns så underligt. Dock är det inte så "bara" då jag lämnar alla mina underbara vänner (och familj såklart). Avskedsfesten i förrgår var så sjukt rolig! Det var underbart att få vara omringad av så många fina människor på en och samma gång! Att få vara omringad av så många som tycker om en för den man är! Ville bara krama om allihopa! Vilket jag iofs också gjorde hela tiden!

Ska passa på att tacka alla dem som kom. Tack för alla fina blommor, presenter och rörande kort! Jag trodde inte att jag skulle reagera som jag gjorde, men jag kunde inte läsa alla kort direkt. Kunde t.ex. bara läsa framsidan av Karins kort "Till min vän".. Sedan la jag undan den för att samla mig lite. Haha. Ibland är man allt bra känslosam!

Just nu sitter jag iaf på x2000.. vet dock inte var jag är? Långt ned i Sverige är då en sak som är säker! Beräknas anlända om 3,5 timme så jag funderar faktiskt på lite mer sömn, även fast jag fick sova iaf 6 timmar i sovkupen inatt. Det är som väntat ingen snö alls här (som sagt -var jag nu är) och det känns ju lite ovant eftersom vi i Umeå har en massa den här tiden på året! Tror det bara är att vänja sig vid vintrar utan snö då det väntar många år nere i södra sverige:) Malmöbo.. tänka sig va?


RSS 2.0