Älskar och saknar dig så mycket..

Hoppas du sover gott och har det bra..




16 dagar..

KVAR INNAN JAG KOMMER HEM!!!:) Känns lite smått fantastiskt.. Det första jag ska göra är att ge familjen en stor kram.. det andra blir ett besök hos frissan! Ser inte klok ut just nu! Kolla vad färgen har gått ur sig på bilderna nedan. Vet att det bara var en intensivtoning, men ändå. Ska fan bli blondare när jag kommer hem! Och föressten! Har jag sagt att jag och Veronica ska till Turkiet den 12 Augusti? Mer om det sen!





What I did to you was hurtful

Klockan är snart 02.00 och jag mår fortfarande lite dåligt. Var i köpenhamn igår på någon krog där det var fri bar. Var riktigt roligt, men idag har det varit allt annat än kul. Har aldrig mått så dåligt på länge, seriöst. Orkade inte ens sitta upp, haha! Jag brukar aldrig vara bakis längre än till lunch- middagstid.. men att jag fortfarande inte är 100 är ju helt sanslöst! Måste sova nu..

Här är en låt som finaste Daniel skickade till mig tidigare ikväll. Videon är sämst, men låten är fan grym! Erik Hassle - Hurtful



NI MÅSTE LYSSNA PÅ DETTA!

Haha omg jag är helt uppe i varv.. klickar omkring på youtube på gamla godingar (och då snackar vi GAMLA godingar).. det bara dyker upp mer och mer hela tiden. Vill bara öppna min vinflaska här brevid och festa lite för mig själv!;) Haha!

 Mr President - Coco Jambo



Dr Alban - Sing Hallelujah



La Bouche - Be my lover



Ace of Base-Beautiful Life



Los De Rio - Makarena



Culture Beat - Mr. Vain



Las Ketchup - The Ketchup Song



Scatman John - Scatman



Fördjupningsarbete..

sitter just nu på universitetet med min arbetsgrupp! man skulle nog hellre vara ute i det härliga vädret?!:)

Härlig hemkomst?

Såhär gött fick Alexander Rybak det när han landade ikväll på Gardermoen! Inte illa! Min grymma brorsa har för övrigt jobbat där länge!:) Nu är han dock hemma i Umeå igen för att jobba på vår egna lilla flygplats! Åå nog fan saknar jag honom!!! Tur man ska få flyga hem snart: 10 juni!



Mina favoriter!

AySel & Arash - Always




Alexander Rybak - Fairytale (den bästa -omöjligt att inte rysa!!)




Jade Ewen - It's my time




Fan att vi föressten lånar ut våra svenska artister;) Syftar såklart på Arash! Men.. good for him!

JAG VISSTE DET!!

Förlåt för dålig uppdatering, har haft så mycket för mig! Och nu till det underbara.. NORGES BIDRAG VANN EUROVISION SONG CONTEST! Jag visste att Alexander skulle vinna från första gången jag hörde hans låt! Sjukt charmig kille, och det som är mest fräckt är att det är hans egen låt. Shit vad han måste vara stolt!:) Nästa år tänker jag dra till Oslo på Eurovision song contest! Har aldrig varit i Norge faktiskt, men det verkar vara ett fint land! Sedan har jag ju planer på att jobba där nästa sommar, och kanske flytta dit när jag är klar SSK! Nuu väntar sängen..

Upprörd och sårad

Min vecka har hittils varit riktigt bra.. vädet har varit med oss också!:) Love it! Dock blev jag riktigt ledsen ikväll. Besviken. Arg. Tänkte bara skriva tack underbara ebba och sofie. Ni ställer verkligen upp, och det uppskattar jag oerhört. Känner att jag har funnit så fina vänner här nere. Mer än så kan jag inte begära! Sedan är ju klassen grym, men det vet ni ju redan eftersom jag sagt det kanske 1000 ggr;)

Nu ska jag sova. Vi ska sitta hela dagen imorn med en hemtenta.. Eller vänta ni ska få lyssna på en låt som ligger mig varmt om hjärtat, Neyo med sin "Miss Independent". När jag lyssnar på den tänker jag bara på mig springandes omkring i New York (förra året). Shoppade som en galning och lyssnade på denna i hörlurarna hela dagarana! Jag var verkligen fast i den låten just under den resan, så jag lyssnade på den jämt. Fast såklart inte när brorsan var med! Jag diggar för övrigt  amerikanerna, speciellt killarna. Helt olika jämfört med sveriges! Snacka om att ta för sig där, haha! Juste jag skulle sova.. natti!



Dangerously in Love


ÄNTLIGEN 20!!!

I lördags var det my bday!!! Tack alla i klassen för att ni gjorde den till en grym födelsedag! Hade nöjt mig med bara sällskapet av er, men fick faktiskt en massa fina grejer.. blev alldeles rörd! En tårta med mitt namn på, nagelkit, presentkort på 400 kr, vinflaskor, choklad, blommor + annat smått å gott! Tack så hjärtligt! Dock synd att inte alla kunde komma!

Föressten.. värt att de inte ens kollade legg när jag handlade på systemet i lördags för första gången? Haha så sjukt..


 

Mina guldbrudar, Sofie och Ebba! Underbara:)












Haha är dem inte grymt sköna..

Haha de är så gamla, men nog fan svänger det ändå! Blir man inte sugen på att dansa så säg!? Tror jag lägger till denna på morgondagens partylista!


The Contours - Do you love me





En av mina favorit filmer!

Dirty Dancing.. behöver inte säga så mkt mer..








Jag tror min pappa saknar mig..

Såg att mamma hade skrivit till mig på msn tidigare ikväll..


Solveig säger:

min gulliplutt, jag vill så gärna få graTta
dig här hemma, men jag trivs med dig,
välkommen hem, så går du och jag på stan och, du vet.

Min första tanke var -att det där är då inte min mamma! Min andra tanke var -att det garanterat var min pappa.. efter några whiskeys! Hahaha.. och jag hade så jävla rätt! Det är inte ofta pappa erkänner att han saknar mig, men då och då kommer det! Speciellt när han druckit lite. Han är för söt! Och visst saknar jag honom också! Jag har verkligen världens bästa pappa, jag kan lova att de pappor som ställer upp för mig så mycket som han gör -är lätträknade! Min tredje tanke var föressten -YES SHOPPING NÄR JAG KOMMER HEM! Haha goa pappa! Han vet precis vad en dotter vill ha, dvs shopping med pappa!

Ringde iaf hem och snackade både med mami och papi! De var så glada för min skull att jag snart är 20 år (vilken grej vi gör det till egentligen -haha!!).. Två timmar kvar sa jag, men pappa envisades om att det faktiskt var 9 timmar kvar. Eftersom jag föddes kvart över 7 på morgonen! Han drog hela historien om hur det gick till när jag föddes. Hur snabbt det gick. Det tog en kvart för mig att ploppa ut från det att mamma hade kommit in på sjukhuset. En aggressiv jäkel hade jag tydligen varit. Lika birsk som idag skulle han såklart också kommentera;) Hehe! Kanske stämmer?

Fick hem en liten present här om dagen där det stod "Öppnas ej före 9/5". Fan tänkte jag, men om mindre än 2 h får jag öppna den! Kortet nedan fick jag med presenten. Tycker jag ser ganska snäll ut? Som vi ser var hästar redan då något jag brann för!;) Får inte glömma att ringa å tacka syrran imorn för hennes present! Det kom nämligen ett gratis biokort här om dagen också! Känns så akward att inte få fira födelsedagen med mina vänner och familj från Umeå.. Men tror det kan bli precis lika underbart här med min underbara klass! Imorgon..




Vad ska man skriva?

Imorn är det ju som ni vet fest hos mig i lägenheten! Håller just nu på att skriva en lapp som jag kan sätta upp så att de andra vet om att det kan bli livat. Frågan är bara vad man ska skriva. Ringde pappa och han tyckte att jag skulle skriva ngt med att "jag ursäktar för eventuella störningmoment". Jag tycker det låter knäppt. Aja skit samma nu ska jag iväg och sola. Sedan stan!

Om jag inte förstår mig på mig själv? vem gör då det?

Inte ens jag själv kan förstå mig på mina egna känslor ibland.. Orkar inte gå in på sak. Eller det gör jag väl aldrig här på bloggen, men jag kan iaf säga att antingen är alla tjejer allmänt krångliga.. Alternativt att jag är den krånglige. Nåväl, imorgon äre bara 1 dag kvar innan jag fyller 20. Är det inte fantastiskt kul? Åtminstone för mig! Gahh längtar verkligen tills på lördag, då blire ju middag hos mig med brudarna och efter det fest med klassen!

Kolla föressten in moroten nedan. Ursch åt min hårfärg, den har verkligen gått ut mkt. Längtar så sjukt mycket tills jag får besöka min saknade frisör i Umeå.  Dock är det ju kvar ett tag till Juni! Visst ser ni min blonda färg? Om ni kikar på utväxten vid mittbenan så går den inte att missa! Jag tror fan det blir att göra blonda nyanser i sommar. Även fast brunt var riktigt snyggt de med. Fast jag tror det håller bättre på mig under vintertid!




Kan inte bli gladare än såhär!

Haft en skön sovmorgon och bara slappat här hemma! Lite synd att vädret är dåligt, men vi ska inte klaga då vi haft högsommar på sistonne;) Funderar på att sola sen, men först blire en sväng på stan.. och möjligtvis en lunch för magen skriker just nu! Ikväll blire en kall eller två med folket i Lund tror jag!

Juste! Varför jag är ännu gladare idag (om det nu är möjligt efter gårdagens överasskning) är därför jag fick reda på att jag kommer få jobba heltid v.25 till och med v.32. Det känns inte alls tråkigt, för jag har alltid gillat att jobba på Coop Forum.. för er som inte vet så var det mitt jobb innan jag flyttade hit! Största anledningen varför jag diggar stället är därför jag har så roligt när jag jobbar pga mina härliga arbetskamrater.. saknar speciellt Petra och Thomas. Fan dem ska få världens största kram då jag kommer hem! Blir gött att jobba med dem igen i sommar! Sedan har jag alltid gillat serviceyrken.. möta människor hela dagarna! Nej nu ska jag sluta snacka massa..




 


DET HÄR ÄR MIN DAG!!!

YESYESYES!!! Jag klarade anatomi och fysiologitentan.. och jag som var helt säker på att jag inte skulle ha klarat den. Vi skulle få tillbaka tentan idag och jag tänkte bara ta den å gå direkt för jag visste att jag inte hade klarat den. Det kändes nämligen inte alls bra när jag gjorde den. Fick helt fel frågor och hade som sagt börjat lite för sent. Men då när jag kikade på svaret stod det godkänd.. GODKÄND???? Jag blev så chockad att jag började gråta. Haha det är sååå typiskt mig. Gjorde precis samma sak när jag fick reda på att jag fått G i Matte C kursen i gymnasiet. De flesta trodde inte att jag hade klarat den när jag stod där röd som en tomat av gråten. Haha sjukt ändå, men jag är sån. Glädjetårar är precis vad det var! Denna tenta är en av de svåraste vi kommer ha så det känns grymt, och alla andra tentor/arbeten har hittils gått bra också. Kan inte bli bättre!

Jag lovar att det inte är tvärlätt att lära sig namnen på människans skelett, muskler, inre organ och allt vad man nu ska kunna PÅ LATIN! Det räcker ju knappast att kunna dem på svenska! + att man ska veta hur allt fungerar i kroppen! Fast det är ju intressant också såklart! Tack fina Sofie som hjälpte mig som fan de sista dagarna, hon bara pressade in information i min stackars hjärna! Jag har ändå tänkt läsa på mer om fysiologin nu de kommande veckorna, bara för att jag vill kunna detta bra. Man vill ju trots allt bli en bra sjuksköterska! Grattis Ebba och alla andra i klassen som klarade tentan! Nåväl.. sista kursen nu innan sommaren å sen kommer jag HEM!! För några veckor iaf!:)


Refrängen till denna gamla goding är så grymt skön..

Toto - Africa



love sex magic

.. också en skön partylåt!

Ciara ft Justin Timberlake- Love Sex Magic



SNART 20 ÅR!!

På lördag smäller det, jag blir 20 år och ska ha fest här hos mig med mina nya härliga klasskamrater. Kommer sannerligen bli gött som fan och jag håller på att ladda hem massa bra musik. Nytt är alltid taggande!

Kristina Debarge - Goodbye



What a heavenly song!

Haha Bohemian Rhapsody är fan otroligt bra! Lätt den bästa!

Queen - Bohemian Rhapsody



A crazy little thing called love

Jag är så efter bara.. Queens har ju funnits längre än jag levt, men jag har aldrig riktigt lyssnat på dem.. förens nu! Jag älskar det!! Så tråkigt att Freddie dog bara. Hans röst är verkligen att dö för:) Man blir så glad av det dem spelar, helt annat än hiphop som jag vanligtvis föredrar!


A crazy little thing called love




We will rock you och We are the champions



Queen - Dont stop me now

Är den inte alldeles FANTASTISKT BRA!!!!:)




Åå Ebba får hänga med på ett hörn, för bilderna var så mysiga och somriga!:)
Typ från i förrgår, ett ganska skönt smokingplace!




Bilder från Valborg!







Det blir då ingen städning idag!

Jag blir helt överlycklig av vädret ute, kan inte förstå att det är så fint hela tiden! Hade tänkt städa nu på dagen -men det blir inget av med det nu! Blir stan istället, och kanske sätta mig och plugga i solen lite senare.. En bra låt föressten!



Takin' Back My Love - Enrique Iglesias feat. Ciara

Vaaalborg!

Så himla lyckat, det är det enda jag har att säga. Tentan gick för det första väldigt bra, har 2 fel som jag vet om dock, men skit i de! Det tog max 30 min att göra tentan sedan drog vi allihopa till stadsparken här i lund. Det var packat med folk och det fanns knappt plats att sitta där. Man gick typ på folk för att komma fram, haha. Nice stämning och perfekt väder. Det var verkligen stekhett. In i dimman och sedan hem till Sofie för att vila lite. Efter det iväg igen för mer fest. Gårdagen resulterade i en väldigt trött Susanne så idag har jag och Ebba legat och solat i parken, käkat lunch och glass. Nu är vi bara hemma hos henne för att ta det lugnt. En film lr ngt skulle inte sitta helt fel.




M.I.A - Paper Plans
-Skriker bara Lund över denna låt, spelas typ jämt!

RSS 2.0