DET HÄR ÄR MIN DAG!!!

YESYESYES!!! Jag klarade anatomi och fysiologitentan.. och jag som var helt säker på att jag inte skulle ha klarat den. Vi skulle få tillbaka tentan idag och jag tänkte bara ta den å gå direkt för jag visste att jag inte hade klarat den. Det kändes nämligen inte alls bra när jag gjorde den. Fick helt fel frågor och hade som sagt börjat lite för sent. Men då när jag kikade på svaret stod det godkänd.. GODKÄND???? Jag blev så chockad att jag började gråta. Haha det är sååå typiskt mig. Gjorde precis samma sak när jag fick reda på att jag fått G i Matte C kursen i gymnasiet. De flesta trodde inte att jag hade klarat den när jag stod där röd som en tomat av gråten. Haha sjukt ändå, men jag är sån. Glädjetårar är precis vad det var! Denna tenta är en av de svåraste vi kommer ha så det känns grymt, och alla andra tentor/arbeten har hittils gått bra också. Kan inte bli bättre!

Jag lovar att det inte är tvärlätt att lära sig namnen på människans skelett, muskler, inre organ och allt vad man nu ska kunna PÅ LATIN! Det räcker ju knappast att kunna dem på svenska! + att man ska veta hur allt fungerar i kroppen! Fast det är ju intressant också såklart! Tack fina Sofie som hjälpte mig som fan de sista dagarna, hon bara pressade in information i min stackars hjärna! Jag har ändå tänkt läsa på mer om fysiologin nu de kommande veckorna, bara för att jag vill kunna detta bra. Man vill ju trots allt bli en bra sjuksköterska! Grattis Ebba och alla andra i klassen som klarade tentan! Nåväl.. sista kursen nu innan sommaren å sen kommer jag HEM!! För några veckor iaf!:)


Refrängen till denna gamla goding är så grymt skön..

Toto - Africa



Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis till dig!

2009-05-05 @ 22:46:15
URL: http://farrix.blogg.se/
Postat av: linn

GRATTIS BABY! träffade din mama på coop idag och hon var helt sprallig och glad för din skull! vi hörs snart! :) kram

2009-05-06 @ 13:48:54
URL: http://rydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0